Arirang radio~

Okej jag gillar Kpop, Jag står för det utan att skämmas( inte för att man någonsin ska behöva skämmas för nåt man gillar men men det är mer menat som ett skämt) :)
Det är inte ofta jag gör det här men vissa dagar får jag lust att vakna tidigt(när det inte behövs) och vakna upp till ett radioprogram, 90% av gångerna brukar det vara Superkpop. Det är ett morgonprogram (för oss i Sverige) som sänds av radiostationen Arirang radio i Sydkorea som sänder en hel del radioprogram och TVprogram på engelska.
 

Super Kpop är programmet som visar dig massor av olika typer av genrer från kpop världen så man får en bättre förståelse av koreansk musik, man får höra allt från maistream idoler, indie, rock till R'nB. 
 
Klickar man in på  http://arirang.co.kr/, trycker på on air fliken och sen radion runt 9-11a:m (innan 11 ä nog bäst!) så lyckas man komma in på Super kpop och får en bra start på morgonen med bra musik, roliga Q&A med DJ och oftast väldigt roliga och intressanta gäster :) 
 

Just nu är Sam Carter från Lunafly DJ, och han är den enda DJ jag faktiskt lyssnat på under det här programmet men jag är säker på att den nuvarande orginal DJ:n Alex är minst lika bra  :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0