Veckans Låt: Sia - Chandelier

Det var riktigt nära där att jag inte skulle kunna kalla det här veckans låt längre! Imorgon skulle jag ha missat att släppa ett nytt sådant inlägg på en vecka! :P 
 
Nå jag tillbaka till det detta inlägg ska handla om, MUSIK.
Förra veckan var det KPOP (även om Ailee är amerikansk), så den här veckan tänkte jag att det skulle vara skönt med en västerländsklåt nämligen SIAs Chandelier!
 
 
(jag gillar egentligen inte riktigt att säga västerländskt och asiatiskt...man drar en så grov linje, liksom här har ni asiatiskt och de som inte är det men jag känner inte till ett annat uttryck...) Musik är musik!
 
Jag är då riktigt jäkla seg för den här låten kom ut i början på Maj 2014 men jag har nyss börjat lyssna på den nu i kanske än månad.... nej inte ens det men typ början på december, någon under de två första veckorna. Jag har ju hört den spelas på stan och TV och sånt innan och alltid blivt fast på den fast jag kanske bara hann höra den i 15 sekunder, och jag hann aldrig fånga upp nog av den för att hitta den på shazam eller en annan typ av låt-hittar-app!
 
 
Hur som helst hittade jag den äntligen nu i december och har varit ganska fast i den. Texten i den här låten kanske inte är ''barnvänlig'' men den är ju inte skriven för barn heller ( riiight?!). Sias röst som låter som att den skär sig ( in a good way) i dem riktigt höga tonerna förhöjer bara känslan av sorg och hjälplöshet. Den är ju riktigt tragisk, en människa som kväver sorgen i alkohol och försöker sätta på sig ett glatt och okej aniskte framför vänner och främlingar men bryter ihop i skam sen när solen går upp (ouch my heart). Även om jag aldrig varit med om något sådant själv så når känslorna fram.  Det är ju ingen happy go lucky låt snare en nu sätter vi oss och gråter låt.
 
 
milina.blogg.se
2014-12-29 @ 01:03:49
URL: http://milina.blogg.se/

den där är superbra! :)

Svar: Jag vet jag älskar den! :)
throughnatslens




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0