D-6 Phantom of the Opera [22/9-2016]

Så den här musikalen är något jag har velat se i evigheter nu! Egentligen så var jag extremt skeptisk för teater, musikaler och allt dylikt när jag var yngre(väldigt många i min ålder var det om jag inte mistar mig?). Det var inte förrän gymnasiet som jag fick upp ögonen för den hela sfären. Under gymnasiet brukade vår svenska lärare som är en kulturentusiast att ta med oss på allt från balleter, till operor, musikaler och teatrar för att stimulera vår lärning och hon som sagt var intresserad av att den yngre generation skulle uppsakatta dessa konstformer mer. Just av musikaler blev jag intresserad när jag såg Katedralskolans först musikal under min skoltid där och då var det uppsättningen av Dr. Jekyll and Mr. Hyde och jag blev så storm imponerad av resultatet att jag sedan var såld på det hela.
 
 
 
Jag kommer ihåg att jag någon gång under min gymnasie tid hyrde filmen The Phantom of the Opera och storyn, musiken och allt i den filmen grep verkligen tag i mig! När jag bara något år efter det då fick höra att självaste Peter Jöback skulle hjälpa till att få hit fantomen blev jag otroligt glad!! Den släpptes ju bara några dagar innan jag skulle åka iväg till Sydkorea så jag bestämde mig för att inte vänta i sju månader tills jag kom tillbaka för att se den och bokade biljetter för mig och mamma torsdag den 22/9! Det skulle lixom vara härligt med en liten mamma/dotter kväll innan jag stack! Showen överträffade mina förväntningar något otroligt, men sen så har jag ju aldrigt sett den förrut! sångarna och den svenska översättningen var fantastiskt och efter ungefär 2 låtar vänjer sig man att den inte är på engelska :) Hur som helst, detta framträdande är något jag rekommenderar alla som tycker om musikaler att se! Skulle jag vara i sverige skulle jag säkert boka några biljetter till och se den igen så bra är den!
 
Anonym
2016-10-02 @ 19:11:15

Vi får se den tillsammans om den fortfarande håller på, när du kommer tillbaka tycker jag! :D

/Ddongie

Svar: absolut!!
throughnatslens




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0