Inte riktigt rätt tidpunkt att kolla anime?

Haha men finns det egentligen någon tid som är rätt eller fel att kolla anime på? Jag hamnar dock alltid i den här sitsen att medan jag lär mig ett språk så blir jag sugen på att kolla serier eller lyssna på musik på ett helt annat språk!

När jag pluggade japanska i gymnasiet var det mest Kpop och K-dramer jag kollade på även om jag lyssnade på lite Jpop och kollade en och annan viss japansk drama eller anime så blev det ändå mycket mindre av det japanska åtmisntone mot slutet av gymnasiet... Vilket var och fortsätter vara jättedumt för att lyssna på musik och kolla på serier på språket man lär sig är ett så bra sätt att öva upp hörförståelse, repetera grammatiken man lärt sig och höra den i ''vanliga sammanhang'' samt öka på ordförrådet!
 
(Varför kollar jag japanska serier?)
 
Jag tror det mestadels blir så här eftersom det andra eller de andra språken blir en fritidsgrej medan språket man studerar genast blir en plugg-grej även om det inte behöver vara det bara för att lektionerna ligger så fräscht i hjärnan....
 
(och lyssnar jag på när Lunafly sjunger på spanska liksom?)

Ska hursomhelst försöka ta upp lite koreanska serier, Tv shower och lyssna på mer musik och verkligen försöka höra VAD de säger :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0