Bukhansan

Idag gjorde jag en av de jobbigaste men också vackraste sakerna jag gjort på länge.... alltså egentligen jag någonsin gjort för det var ju första gången jag gick en hike! Idag besteg jag, 2 svenska kompisar och en koreansk tjej ett berg som ligger lite utanför Seoul och heter Bukhansan! Kombinationen av att det var första gången jag någonsin Hikat och att de andra var mycket mer vältränade än mig gjorde att det var så himla jobbigt att ta sig upp, speciellt den första uppförsbacken ville jag bara ge upp på innan det blev värre!

 
 
Jag är så himla glad att jag bet ihop och bara körde på även om det kändes lite pinsamt att halka efter de andra! Det här är en del av Seoul och Korea som kommer vara svår att se sen när vädret blir kallare. Det var också kul att se att jag kunde klara av att hike:a! Jag måste säga att jag trodde det var lättare innan jag testade det, Det är väl bara som en väldigt lång och vacker promenad tänkte jag... FEEEEL! Eller tja inte helt men det är en väldigt, lång vacker OCH utmattande promenad!
 
Personerna som hike:ade runt oss var också super trevliga! Det var mest medelålders eller tillochmed äldre folk, som jag inte förstår på vilket sätt bara kunde glida fram som om det inte var svårt alls! Men dem var så fina som ville hjlälpa en att hålla balansen, visa var det var bäst att ta stegen eller bara ge uppmuntrande pepp ord på koreanska eller engelska! Det är nästan lite synd att jag inte började med detta innan, det är nog inte många veckor kvar tills det blir för kallt att hike:a, men i värsta fall har jag ju alltid våren på mig att upptäcka fler berg!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0