BTS - I need you

BTS gjorde en comeback med I need you i.... APRIL?! var det i APRIL?!!!! 24 April tydligen ~
 
 
 
Kolla den här om du är käslig för, saker som folk kan vara känsliga för... vill inte spoila tro mig bara!
 
Artist: BTS/ Bangtan Boys ( Bangtan Seonyeondan/ 방탄소년단)
Sång titel: I need you
Bolag: BIGHIT Entertainment
 
oh anyway... det är en bra bättre sent än aldrig. Det är en kraftfull kärlekssång med väldigt dynamiska musikeffekter. Refrängen är riktigt catchy och har man sett deras live framträdanden så vill man bara börja köra koreografin även om jag inte riktigt kan säga att det skulle se bra ut om jag gjorde det...
 
Det är en ganska långsam raplåt mixad med väldigt mycket sång för att vara BTS som brukar ses so ett rap/hip hop band, inte för att jag ska klaga på det för resultatet blev awesome. Jag älskade pauserna dem gjorde där vi bara fick höra musik(som lät lite som nån typ av superbra EDMlåt! ovanligt eftersom de lätt kunde fyllt dem delarna med lite (eller helt) med rap för att låta rapparna skina med dem skippade det för att behålla låtens egna identitet.
 
Mina favort delar i låten är när refrängen håller på att börja första gången och V/Taehyung lite hjärtskärande kör sin Mianhae(förlåt/sorry), Sarange(Jag älskar dig) Yeongseohae(förlåt mig?/forgive me) del,  hans röst för in oss i känslan som låten har medan klappningarna i bakgrunden ger själva musiken mer drivkraft!
 
(vi behöver ett ord som säger förlåt men är starkare än förlåt i svenskan också!)
 
Det är väldigt intensiv musik vi har och göra med här! Synthen är väldigt hög, riktigt kraftfulla trummor och lite röst där i bakgrunden( vilket låter mer som någon som andas) och det är här dem låter musiken tala för sig själv.
 
Kläderna i videon är väldigt bra i samband med historien dem vill berätta, det är ungt, tonår, ungvuxen-stil.Lite soft grundgeigt också (gud jag tycker allt är lite grudgeit nu för tiden xD).
 
På tal om videon hur vågar dem släppa den 19+ (18+ i korea) versionen på Morsdag (typ alla länder utom Sverige)?! Den var ''hemsk'' skulle min son släppa nt spnt på morsdag skulle jag låsa in honom och bara ''rätt åt dig!''
 
ta en titt på den och avgör själv var er reaktion skulle vara som mor xD
Varning Varning! det här är 19+ eller 18+ versionen så är du känsligt för sånt som kan finnas i en sån video, kolla på den där upp istället!
 
 
Artist: BTS/ Bangtan Boys ( Bangtan Seonyeondan/ 방탄소년단)
Sång titel: I need you
Bolag: BIGHIT Entertainment



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0