Min favorit manga

Paradise kiss av Ai yazawa är säkert min favorit manga någonsin. Den handlar om 18 åriga Yukari som går sista året(terminen) i gymnasiet men inte har det så lätt för sig i skolan(kan någon annan. Än jag känna igen sig här?!) och springer in i ett par sistaårs elever från er mode/design gymnasium. De vill ha henne som modell till deras slutprojekt men I början see hon, som många andra ner på dem för att de inte väljer ett mer säkert yrke, framtid hur man nu vill se det.... 
 
Det är 3-4 mangor där vi följer Yukaris väg till att lära känna sig själv, ta ansvar för sitt liv och göra val för att leva det liv HON vill ha :)
 
 


 
För mig är den väldigt inspirerande samtidigt som den nästan känns personlig eftersom jag kan relatera till Yukari....extremt, extremt nästan pinsammt mycket~
 
Om ni gillar manga eller till och med om ni aldrig läst någon så är det här en jag verkligen kan rekommendera, speciellt för ni som går i skolan! Tror man att manga är barnsligt och oseriöst kan man definitivt ta upp en Ai Yazawa manga och se att historierna kan vara väldigt komplexa och lätta att relatera till med sina oliak och väldigt mänskliga karaktärer, nästan ingaav hennes karaktärer kan ses som perfekta, om ens någon av dem, men man kan lära sig mycket av dem!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

throughnatslens.blogg.se

22 årig tjejs tankar och bilder! Älskar mode, musik mat och massa annat sånt! Mode är mer än bara köpa och ha på kläder för mig, det är vars människa unika sätt att uttrycka sig själva, det är historia, konst!

RSS 2.0